نقاشی روی شیشـه هنری زیبا و ماندگار هست که با یـادگیری آن مـی توانید تمامـی سطوح و ظرف های شیشـه ایی را بـه زیبایی نقاشی نمایید. طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی درون این مطلب قصد داریم ضمن معرفی ابزارها و وسایل مورد نیـاز و  آموزش نقاشی بر روی شیشـه بـه معرفی مدل های متنوع و جدید شیشـه های نقاشی شده بپردازیم کـه هر یک مـی توانند الگویی مناسب درون جهت انجام نقاشی های متنوع به منظور شما باشند. طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی درون ادامـه با مشاهده این نقاشی های زیبا و متنوع ما را همراهی نموده و از آموزش ارائه شده نـهایت استفاده را ببرید.

نقاشی روی شیشـه ویترای با طرح های جدید و زیبا :

هنر نقاشی روی شیشـه مـی تواند یکی از جذاب ترین و در عین حال پرکاربرد ترین هنرها باشد کـه موارد استفاده بسیـاری دارد. این سبک نقاشی همچون نقاشی روی سفال و نقاشی روی پارچه بـه راحتی انجام مـی گیرد و با یـادگیری اصول اولیـه آن مـی توانید بـه خلق طرح های جدید و متنوع بپردازید. درون این مطلب سعی نموده ایم بـه طور کامل و جامع هنر نقاشی بر روی شیشـه را آموزش داده و معرفی نماییم.

ابزار نقاشی بر روی شیشـه :

رنگ مخصوص نقاشی روی شیشـه ، طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی ویترای مـی باشد کـه مـی توانید بـه راحتی آن را از فروشگاه های مربوطه تهیـه نمایید. رنگ ویترای دارای ویژگی های خاص و منحصری از جمله شفافیت، درخشندگی و مقاوم درون برابر نور مـی باشد. تنوع رنگ ویترای بسیـار زیـاد هست و همچنین مـی توان بـه راحتی این رنگ ها را با هم ترکیب نمود و به تهیـه رنگ های جدید و زیبا مناسب با طرح انتخاب شده پرداخت.

قلمو های مناسب این سبک نقاشی دارای ظرافت های مختلفی مـی باشند کـه اغلب بر اساس طرح انتخاب شده انتخاب مـی گردند. درون صورتی کـه قصد دارید این هنر را ادامـه دهید پیشنـهاد مـی کنی چند سایز مختلف قلمو را تهیـه فرمایید.

استفاده از دورگیر مناسب یکی از ضروریـات این سبک نقاشی است. دورگیر ها رنگ های مختلفی دارند کـه پرکاربردترین آنـها دور گیر مشکی مـی باشد کـه برای شروع کار شما مـی توانید تنـها از دور گیر مشکی استفاده نمایید. همانطور کـه مـی دانید رقیق کننده رنگ ویترای تینر است. بدین منظور مـی توان از تینر بدون بو و یـا وایت اسپرایت استفاده نمایید. همچنین به منظور نتیجه گیری بهتر مـی توانید انواع پاک کننده قلمو، قطره چکان، پالت و سایر لوازم را کـه در فروشگاه ها بـه منظور انجام این سبک نقاشی ارائه مـی گردند تهیـه نمایید.

آموزش نقاشی روی شیشـه :

در این بخش بـه معرفی ساده ترین روش و آموزش نقاشی بر روی شیشـه مـی پردازیم. بدین منظور بعد از فراهم آوردن وسایل و ابزار مورد نیـاز، طرحی را مناسب با شیشـه انتخاب نمایید. به منظور راحتی بیشتر مـی توانید طرح را درون ابعاد مناسب بر روی کاغذ پرینت بگیرید.

حال شیشـه مورد نظر را تمـیز نموده و طرح را زیر شیشـه قرار دهید و خطوط موجود درون طرح را با خمـیر دور گیر بر روی شیشـه منتقل نمایید. بعد از انتقال طرح کمـی صیر کنید که تا دور گیر کاملا خشک شود.

حال بـه ترکیب رنگ های دلخواه درون پالت بپردازید، درون این مرحله مـی توانید از انواع رقیق کننده نیز استفاده نمایید. سپس با استفاده از قطره چکان و یـا قلمو مناسب بـه رنگ آمـیزی نقاشی خود بپردازید. انتخاب رنگ ها را با توجه بـه طرح انجام دهید که تا نتیجه بهتری بگیرید.

بعد از اتمام کار شیشـه نقاشی شده را درون محل مناسب و به دور از گرد و غبار قرار دهید که تا رنگ کاملا خشک شود و نقاشی شما بـه اتمام برسد. توجه داشته باشید کـه رنگ ویترای قابلیت شستشو دارد اما بهتر هست از آن بـه عنوان وسیله تزیینی استفاده نمایید و شیشـه های نقاشی شده را درون آب قرار ندهید و به ندرت آنـها را بشویید که تا رنگ ان تغییری نکند.

نقاشی روی سطوح شیشـه ای :

نقاشی روی سطوح صاف شیشـه ایی یکی از ساده ترین نقاشی هاست کـه مـی تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد کـه از بین آنـها تهیـه تابلوهای نقاشی شیشـه ایی، نقاشی بر روی پنجره ها و درهای شیشـه ایی، تزیین آینـه و … پرکاربرد ترین و مفیدترین مدل های این نقاشی مـی باشد. درون ادامـه تصاویر و مدل های نقاشی بر روی سطوح شیشـه ایی مختلف و کاربردهای این سبک نقاشی را ملاحظه مـی فرمایید کـه هر یک بـه زیبایی انجام شده اند و مـی توانند ایده مناسبی به منظور نقاشی روی شیشـه های مختلف باشند.

 

نقاشی روی ظروف شیشـه ای :

با استفاده از این هنر زیبا و جذاب مـی توانید بـه تزیین ظروف ساده شیشـه ایی بپردازید. مطمئنا شما نیز درون منزل ظروف ساده و معمولی دارید کـه ترجیح مـی دهید با ایجاد تغییراتی درون آنـها زیبایی بیشتری بـه اینگونـه ظروف ببخشید. نقاشی روی ظروف شیشـه ایی نیز بـه راحتی انجام مـیگیرد تنـها کافیست طرحی را متناسب با مدل ظرف مورد نظر انتخاب نمایید و آن را بـه بهترین شکل بر روی ظرف شیشـه ایی منتقل نموده و سپس شروع بـه رنگ آمـیزی نمایید. درون ادامـه تصاویری از انواع ظروف نقاشی شده زیبا و خاص را ملاحظه مـی فرمایید کـه هر یک از این مدل های مـی توانند الگوی مناسبی به منظور نقاشی توسط شما باشند و با استفاده از انـها زیباترین ظروف نقاشی شده را داشته باشید.

با طرح های و مدل های متنوع و زیبای نقاشی روی شیشـه آشنا شدید و آموزش کامل و مرحله بـه مرحله این سبک نقاشی را ملاحظه نمودید، امـیدواریم این مقاله مورد توجه شما دوستان واقع شده باشد و با بـه کارگیری آن بهترین و زیباترین نقاشی ها را بر روی شیشـه های مختلف انجام دهید. درون صورت تمایل بـه مشاهده آموزش ها و مدل های بیشتر مـی توانید بـه بخش نقاشی مراجعه نموده و از دیگر مطالب مرتبط و مفید درون این زمـینـه دیدن فرمایید.

منبع : طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی آرگا

برچسب : نقاشی




[نقاشی روی شیشـه با انواع ایده های جدید و جالب + آموزش طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 14:23:00 +0000