یکی از بهترین دسرها کـه طعم های خاص و متفاوتی دارند ژله ها مـی باشند کـه امروزه ژله ها درون انواع مختلفی تهیـه مـی شوند. ژله ایرانی کدبانوهای ایرانی علاقه خاصی بـه تهیـه انواع ژله و کیک درون منزل دارند، ژله ایرانی بر این اساس درون این مطلب ما طرز تهیـه ژله سه بعدی را بـه شما عزیزان آموزش مـی دهیم که تا به راحتی بتوانید آن را درون منزل تهیـه نمایید.

ژله خرده شیشـه، ژله بستنی، ژله رنگین کمان و ژله های سه بعدی از انواع دسرهای پرطرفدار درون مـیان افراد مـی باشند کـه به راحتی مـی توانید آن ها را درون منزل تهیـه کرده و لحظات شاد و به یـاد ماندنی را درون کنار افراد خانواده و دوستان خود داشته باشید. ژله ایرانی درون ادامـه مطلب مـی توانید مراحل روش درست ژله سه بعدی را مشاهده نمایید.

مواد لازم

  • رنگ خوراکی
  • ژله لیمو : ژله ایرانی ۲ بسته
  • طرح مورد نظر
  • ژله آلوئه ورا : ۳ بسته
  • کارد و قلم مو
  • بستنی : ییم لیوان
  • کاغذ آچار

آماده سازی طرح سه بعدی به منظور ژله :

ابتدا طرح مورد نظر خود را بر روی کاغذ آچار رسم نمایید سپس با رنگ خوراکی مشکی دور طرح را پررنگ کنید و یـا بـه اصطلاح آن را دورگیری نمایید و بگذارید که تا کاملا خشک شود. یک بسته از ژله آلوئه ورا را درون یک لیوان ش ریخته و آن را با ۳/۴ لیوان بستنی ذوب شده خوب ترکیب کنید و آن را درون قالب مناسب بریزید که تا سفت شود.

پس از آن کـه ترکیب مورد نظر سفت شد کاغذی را کـه روی آن طرح مورد نظر را کشیدیم برگردانده و با انگشت خود آن را روی ژله ماساژ داده که تا طرح بر روی ژله ایجاد شود. با استفاده از قلم مو و رنگ های خوراکی کـه از قبل آماده نموده اید آن را رنگ آمـیزی نمایید. بعد از آن کـه کار رنگ آمـیزی بـه اتمام رسید بـه کمک کارد تیزی با احتیـاط دور که تا دور طرح را برش دهید. بعد از آن کـه کار برش نیز تمام شد بهتر هست تا دیواره های طرح را نیز رنگ آمـیزی نمایید که تا ژله مورد نظر برجسته تر و زیباتر شود.

طرز تهیـه ژله سه بعدی

ابتدا یک بسته از ژله آلوئه ورا را با نصف لیوان آب سرد و یک لیوان ش ترکیب کرده و آن را درون گوشـه ای قرار مـی دهیم که تا خنک گردد.

در ظرف مناسب دیگری یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک لیوان ش و ۳/۴ لیوان بستنی مخلوط مـی کنیم و آن را درون قالب مربعی شکل قرار مـی دهیم که تا کاملا شکل خود را بگیرد. درون این فاصله ۲ بسته ژله لیمو را نیز طبق دستور استفاده کـه بر روی پاکت آن درج شده را آماده کرده و آن را بر روی ژله آلوئه ورا مـی ریزیم بعد از آن کـه ژله بسته و سفت شد از قالب خارج کرده و صبر مـی کنیم که تا خشک شود.

با توجه بـه طرح مورد نظر زمـینـه تصویر را رنگ آمـیزی کرده و طرح های سه بعدی کـه ابتدا آماده کردید را روی ژله قرار داده و خوب آن ها را مـی چینیم و در مرحه پایـانی طرز تهیـه ژله سه بعدی, ژله آلوئه ورا را کـه بسیـار شفاف و خنک هست به کمک قاشق بر روی طرح ریخته و آن را درون درون یخچال قرار داده که تا آماده شود.

    

در این مطلب با طرز تهیـه ژله سه بعدی متفاوت و پرطرفدار آشنا شدید کـه امـیدواریم از این آموزش نـهایت لذت را باشید و به راحتی بتوانید ژله سه بعدی را درون منزل تهیـه کرده و در کنار اعضای خانواده و یـا درون مـهمانی ها آن را با آرامش مـیل نمایید. به منظور مشاهده آموزش انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب : دسر با ژله




[طرز تهیـه ژله سه بعدی و تصویری درون منزل ژله ایرانی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 17 Jul 2018 23:07:00 +0000