دوخت کاور مبل به منظور انواع مبلمان یکی از آموزش های بسیـار جالب و پرکاربرد هست که با یـادگیری آن مـی توان بـه راحتی و با صرف کمترین هزینـه اقدام بـه دوخت کاورهای مبل نمود. مدل لباس با کاور بر این اساس قصد داریم درون این مطلب بـه ارائه آموزش کامل و مرحله بـه مرحله دوخت انواع کاور به منظور مبل های مختلف بپردازیم کـه امـیدواریم راهکارهای ارائه شده درون این زمـینـه به منظور شما دوستان هنرمند نیز جذاب و مفید باشد. مدل لباس با کاور که تا پایـان این مقاله همراه ما بوده و از این آموزش جالب و جدید دیدن فرمایید.

آموزش مرحله بـه مرحله دوخت کاور مبل راحتی و استیل :

کاور مبل با توجه بـه تنوع بسیـار بالای انواع مبلمان، مدل لباس با کاور نمـی توان الگوی خاصی به منظور دوخت کاور مبل ارائه داد، اما آنچه کـه مـی تواند درون این زمـینـه مفید باشد، کشیدن طرح و الگوی کاور بعد از اندازه گیری دقیق به منظور هر نوع مبل است. به منظور دوخت کاور مبلمان همچون دوخت روتختی و رو بالشتی، ابتدا حتما پارچه ایی با جنس مناسب تهیـه نموده و در صورت نیـاز آن را بشویید و اتو بکشید. این کار باعث مـی گردد بعد از استفاده کاور مبل همچنان زیبا باقی بماند و برای مبل ها کوچک و یـا بزرگ نشود.

اولین اقدام به منظور دوخت انواع کاور مبل به منظور انواع مدل مبل راحتی و یـا سلطنتی اندازه گیری دقیق مبلمان است. بدین منظور حتما تمامـی بخش های مبل از جمله نشیمنگاه، پشت و جلوی مبل، تکیـه گاه، پایین مبل، دسته های مبل و… را خیلی دقیق و از زوایـای مختلف اندازه گیری کرد. توجه داشته باشید کـه باید درون اندازه گیری بخش های مختلف مبل بـه عرض، طول و ارتفاع توجه نمایید.

بعد از بـه دست آوردن اندازه های دقیق، شروع بـه کشیدن الگو با توجه بـه مدل مبل و مدل کاور درون نظر گرفته شده، نمایید. به منظور قسمت هایی کـه قرار هست دوخته شود و درزهای کاور حدود دو سانتی متر بیشتر از اندازه اصلی فاصله بگذارید. بهتر هست ابتدا الگو را بر روی روزنامـه یـا کاغذ کشیده و سپس روی پارچه منتقل کنید. پارچه را برش بزنید و تکه های الگو را با کوک های درشت بـه یکدیگر متصل کنید. علت کوک زدن این هست که مـی توان کاور را درون همـین مراحل اولیـه تست نمود و بعد از اطمـینان از دقیق بودن اندازه ها، اقدام بـه دوخت کاور مبل با چرخ خیـاطی نمود.

برای نتیجه گیری بهتر، مـی توانید از دکمـه و یـا زیپ به منظور کاور های مبل استفاده نمایید. با این روش هر زمان کـه نیـاز بـه شستشو داشتید مـی توانید بـه راحتی کاور را خارج نموده و مجددا آن را برو روی مبل ها قرار دهید.

اتو کشیدن کاور قبل از نصب روی مبل ها، نقش بسیـار مثبتی درون زیبایی کاورهای شما دارد. شما بانوان هنرمند همچنین مـی توانید با انتخاب پارچه هایی زیبا و بادوام کاور هایی ماندگار داشته باشید کـه به زیبایی بیشتر منزل شما کمک خواهد نمود.

یکی دیگر از روش ها کـه برای دوخت کاور مبل مورد استقبال قرار گرفته هست و دوخت آن تاحدودی راحت تر است، دوخت کاور سراسری هست که مـی تواند زینت بخش مبلمان شما باشد. درون این روش اندازه ها بـه صورت کلی گرفته مـی شود و اجزا کاور کاملا متصل بـه یکدیگر مـی باشد. تصاویر زیر مراحل دوخت این مدل کاور را نشان مـی دهند.

در پایـان لازم هست این نکته را یـادآور شویم کـه کشیدن الگوی کاور و دوخت آن با توجه بـه مدل مبلمان کاملا متفاوت هست و شما مـی توانید از انواع کاور ژلاتینی یـا پارچه ایی و در مدل های پیراهنی و ساده استفاده نمایید. با مشاهده عهای زیر بیشتر با انواع کاور مبل آشنا خواهید شد و مـی توانید مناسب ترین مدل کاور را به منظور مبلمان خود انتخاب نمایید.

کاور پارچه ای کش دوزی شده به منظور مبل راحتی

مدل کاور ژلاتینی به منظور مبل سلطنتی

مدل پیراهن مبل جدید و شیک

امـیدواریم آموزش دوخت کاور مبل کـه در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم، مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و با استفاده از این آموزش اقدام بـه دوخت کاورهایی زیبا به منظور انواع مبلمان منزل نمایید. از شما دوستان هنرمند و خلاق دعوت مـی نماییم به منظور آشنایی با دیگر آموزش های مفید و جدید بـه بخش آموزش خیـاطی مراجعه نموده و از جدیدترین مطالب ارائه شده نـهایت استفاده را ببرید.

منبع : مدل لباس با کاور آرگا

برچسب : آموزش خیـاطی




[آموزش دوخت کاور مبل به منظور انواع مبلمان راحتی و استیل مدل لباس با کاور]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 13 Jul 2018 15:20:00 +0000