در روش درمان گیـاهی عفونت ریـه مـی توان با تهیـه جوشانده های طبیعی از گیـاهان دارویی اقدام بـه درمان این بیماری کرد. عفونت ریه عفونت ریـه معمولا بسته بـه سن و وضعیت سلامتی افراد ممکن هست متفاوت باشد ولی درون اکثر موارد با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا همراه است.

عمده دلیل عفونت ریـه ویروس ها، عفونت ریه باکتری ها و قارچ ها هستند. عفونت ریه عفونت ریـه ممکن هست خفیف یـا شدید باشد. درون نوزادان و افراد مسن این بیماری از نوع شدید و خطرناک هست زیرا بدن این افراد دارای سیستم ایمنی بـه مراتب ضعیف تر از افراد گروه های سنی دیگر است.

درمان گیـاهی عفونت ریـه

درمان گیـاهی عفونت ریـه بـه کاهش علائم و شدت این بیماری کمک مـی کند. این درمان ها خانگی هست و بدون استفاده از داروهای شیمـیایی مـی توان عفونت را که تا حدودی درمان کرد.

درمان خانگی عفونت ریـه با سیر

سیر با خاصیت ضدعفونی کنندگی کـه دارد قادر هست علائم عفونت ریـه را کاهش داده و به از بین بردن خلط کمک مـی کند. همچنین به منظور درمان سل ریوی نیز سیر داروی مفیدی است. به منظور تاثیر بهتر مـی توانید چند حبه سیر را پوست گرفته و در یک لیوان شیر بجوشایند سپس آن را بـه صورت گرم بنوشید.

گل ماهور

گل ماهور یـا “خرگوشک” گیـاهی هست که درون اکثر مناطق دنیـا به منظور درمان گیـاهی سرفه، آسم و التهاب گلو مورد استفاده قرار مـی گیرد. به منظور درمان مشکلات ریوی مـی توانید ریشـه این گیـاه را سوزانده و دود آن را استنشاق کنید. و برای درمان گلو درد غرغره جوشانده این گیـاه و یـا نوشیدن آن چندین بار درون طی روز توصیـه مـی شود.

گیـاه اکالیپتوس

گیـاه اکالیپتوس یکی از بهترین درمان گیـاهی عفونت ریـه و التهاب بـه شمار مـی رود. از  این گیـاه مـی توانید بـه دو صورت جوشانده و استنشاقی استفاده کنید. به منظور مصرف استنشاقی این گیـاه ابتدا مقداری از گیـاه خشک آن را درون نیم لیتر آب بجوشانید سپس از بخور آن استفاده کنید.  همچنین از جوشانده برگ اکالیپتوس نیز به منظور درمان سرفه و گلو درد مـی توان استفاده کرد.

آویشن

یکی دیگر از درمان گیـاهی عفونت ریـه, گیـاه آویشن است. این گیـاه دارویی درون درمان سرماخوردگی نیز موثر است. جوشانده گیـاه آویشن به منظور از بین بردن عفونت ریـه بسیـار کاربرد دارد . مـی توانید 10 گرم گیـاه خشک آویشن را درون یک لیتر آب بجوشانید سپس آن را بنوشید. مزه دمنوش آویشن تلخ هست بنابراین مـی توانید آن را با عسل یـا نبات مـیل کنید.

شلغم

استفاده از شلغم و بخور آن نیز علاوه بر درمان سرماخوردگی درون درمان عفونت ریـه و درمان سرفه نیز موثر است. چند عدد شلغم را قطعه قطعه کرده و در یک لیتر شیر بجوشانید. مـی توانید مقداری شکر یـا عسل نیز بـه آن اضافه کنید. همچنین استفاده از شلغم درون سوپ نیز پیشنـهاد مـی شود.

شیرین بیـان و سیب

از درمان های موثر عفونت ریـه استفاده از شیرین بیـان بـه همراه سیب است. کافیست کـه یک سیب را خرد کرده و هسته ها آن را جدا کنید. بهتر هست که پوست سیب جدا نشود. سیب ها را بـه مدت 10 دقیقه درون یک لیتر آب بجوشانید سپس دو قاشق چای خوری شیرین بیـان بـه آن اضافه کنید. از این روش درمان مـی توانید که تا بهبودی هر روز استفاده کنید.

جوشانده گل نیلوفر آبی

ریشـه و گل نیلوفر آبی به منظور درمان تورم و عفونت ریـه و بهبود سرفه بسیـار موثر است. به منظور تهیـه دم نوش آن مـی توانید یک قاشق چای خوری گل خشک نیلوفر آبی را بـه مدت 10 دقیقه درون یک فنجان آب بجوشانید و در طی روز چندین بار از این دمنوش مـیل کنید.

سبزی های موثر به منظور رفع عفونت ریـه

بعضی از سبزی ها به منظور درمان عفونت های ریوی مفید مـی باشند. جوشانده برگ کرفس مـی تواند بـه درمان این بیماری کمک کند. مـی توانید مقدار سی گرم از برگ گیـاه کرفس را بـه همراه یک لیوان آب و یک لیوان شیر بجوشانید و به صورت روزانـه از آن مـیل کنید.

سبزی جعفری نیز به منظور درمان بیماری ریـه توصیـه مـی شود. مقداری سبزی جعفری را خرد کرده و در یک لیوان شیر گرم ریخته و صبح قبل از خوردن صبحانـه آن را مـیل کنید.

برگ سیب زمـینی

از برگ سیب زمـینی نیز مـی توان به منظور درمان عفونت ریـه استفاده کرد. مـی توانید برگ های سیب زمـینی را درون مقداری آب بجوشانید و سپس آن را با عسل شیرین کرده و مـیل کنید.

برگ کلم

برای درمان گرفتگی صدا و اختلال کارکرد ریـه، جوشانده برگ کلم قرمز نیز توصیـه مـی شود. کافیست چند عدد برگ کلم قرمز را درون یک لیتر شانده و به طور روزانـه آن را مـیل کنید. همچنین مـی توان با استفاده از کلم، سیب زمـینی، هویج و پیـاز یک غذای مقوی تهیـه کرده کـه برای بیماران ریوی نیز بسیـار توصیـه مـی شود. به منظور تهیـه این غذا، سبزیجات ذکر شده را خرد کنید و با هم بجوشانید. مـی توانید مقدار خیلی کم روغن نباتی نیز بـه ش اضافه کنید. سپس آن را مـیل کنید.

آب هویج

آب هویج علاوه بر تقویت قدرت بینایی بـه درمان اختلالات ریوی نیز کمک مـی کند. بـه افرادی کـه از عفونت ریـه رنج مـی برند توصیـه مـی شود کـه قبل از خوردن صبحانـه یک لیوان آب هویج مـیل کنند. همچنین مـی توانند آب هویج را با شیر گرم نیز مخلوط کرده که تا تاثیر بهتری داشته باشد.

انجیر، خرما

مـی توانید از عناب، کشمش، خرما و انجیر نیز به منظور درمان سرفه استفاده کنید. بهتر هست که این خوراکی ها را بـه مدت نیم ساعت درون یک لیتر آب بجوشانید سپس از آن چندبار درون طی روز مـیل کنید.

از جوشانده عناب خشک نیز به منظور بهبود عفونت ریـه استفاده مـی شود. به منظور تهیـه این جوشانده مقدار 50 گرم عناب خشک را درون یک لیتر آب بجوشانید و مـیل کنید.

همچنین مـی توانید از جوشانده انجیر خشک نیز استفاده کنید. تعداد ده عدد انجیر را درون دو لیوان آب بجوشانید و مـیل کنید. از جوشانده خرما نیز مـی توانید به منظور درمان عفونت درون ریـه استفاده کنید. دستور تهیـه جوشانده خرما همانند جوشانده انجیر خشک مـی باشد.

جوشانده گل بنفشـه

یکی دیگر از روش های درمان گیـاهی عفونت ریـه و سرفه درون کودکان و بزرگسالان استفاده از جوشانده گل بنفشـه است. از این جوشانده مـی توانید چند بار درون هفته استفاده کنید.

منبع : عفونت ریه آرگا

برچسب : درمان خانگی




[درمان گیـاهی عفونت ریـه و سرفه درون کودکان و بزرگسالان عفونت ریه]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 11:09:00 +0000