نقاشی سیـاه قلم یکی از سبک های نقاشی فوق العاده زیبا و جذاب هست که با زغال و مداد کنته انجام مـی گیرد و اغلب به منظور نقاشی از چهره بـه کار مـی رود. طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی این نوع طراحی ها از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردارند و مـی توانند سبک نقاشی مورد علاقه افراد زیـادی باشند. طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی ما نیز سعی داریم درون این مطلب بـه آموزش نقاشی چهره سیـاه قلم بپردازیم کـه این آموزش مـی تواند به منظور علاقه مندان بـه این هنر وانی کـه سررشته ایی درون این کار ندارد مفید و کاربردی باشد.

آموزش مرحله بـه مرحله نقاشی سیـاه قلم چهره :

علاقه مندان بـه هنر طراحی و نقاشی همـیشـه بـه دنبال آشنایی با سبک های مختلف نقاشی هستند و ترجیح مـی دهند نقاشی های مختلف را تجربه نمایند. ما درون مباحث قبل بـه آموزش نقاشی با مداد رنگی و همچنین نقاشی با آبرنگ و دیگر نقاشی های زیبا و مختلف پرداختیم و همانگونـه کـه گفتیم درون این مطلب آموزش نقاشی سیـاه قلم را ارائه مـی دهیم کـه از جمله نقاشی های پرطرفدار و زیبا مـی باشد. قبل از شروع آموزش بهتر هست وسایل مورد نیـاز را کـه در ادامـه عو نام هر یک را مشاهده مـی فرمایید تهیـه نمایید.

مقوای اشتنباخ یـا فابریـانو

زغال نرمـه، طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی مداد، کنته، پاکن فرچه ای

قلمو 12 و قلمو 2 تخت

پاکم مدادی و پاکن فرچه ای

محو کن کاغذی

اولین اقدام بعد از تهیـه وسایل و ابزار مورد نیـاز، یـادگیری نحوه سایـه زدن است. تکه کاغذی را روی تخته شاسی متصل نموده سپس بـه راحتی روی صندلی بنشینید و آرنج تان را بـه صورت تکیـه گاه روی مـیز قرار داده و مداد را بـه صورت عمودی روی صفحه قرار دهید و کمـی فشار دهید که تا از تیزی نوکش گرفته شود.

حال مداد را بـه صورت سی درجه یـا کمتر روی کاغذ قرار دهید، طوری کـه قسمت تخت آن روی کاغذ چسبیده باشد و شروع بـه سایـه زدن نمایید.

سایـه ها را با فشار ثابت و حرکت رفت و برگشتی ایجاد نمایید. سایـه های شما حتما به صورت کم رنگ و پررنگ باشد و سعی کنید با تمرین و ممارست سایـه هایی یکدست و هماهنگ ایجاد کنید.

حال کـه با روش صحیح سایـه زدن آشنا شدید، بـه سراغ طراحی و نقاشی سیـاه قلم چهره مـی رویم. به منظور شروع طرح موردنظر را انتخاب نموده و طرح کلی آن را روی کاغذ بکشید و با ایجاد خطوط مکان مناسب اجزا صورت را تعیین کنید.

در مرحله بعد شروع بـه کشیدن اجزا صورت نمایید. ابتدا بینی و دهان و سپس چشم و ابرو و در نـهایت طرحی از موها را کـه رشانی قرار مـی گیرند بکشید.

حال حتما شروع بـه سایـه زدن نمایید. درون این مرحله نیـازمند زغال نرمـه، کنته مـی باشید که تا سایـه ها با رنگ مناسب زده شود و حالت طبیعی تری بـه چهره ببخشید.

در این مرحله بـه سراغ محو کن کاغذی و پاکن رفته و حالت طبیعی تری بـه چهره ببخشید. توجه داشته باشید کـه در نقاشی سیـاه قلم مـهمترین امر، نحوه صحیح سایـه زدن مـی باشد، شما با تمرین و ممارست مـی توانید بـه مـهارت کافی درون سایـه زدن برسید.

تصویر زیر نمونـه تکمـیل شده نقاشی با سیـاه قلم را نشان مـی دهد کـه این نقاشی مـی تواند الگوی مناسبی به منظور تکمـیل طراحی و نقاشی شما باشد.

آموزش نقاشی سیـاه قلم کـه ملاحظه نمودید تنـها یکی از آموزش های ارائه شده درون مجله آرگا درون رابطه با نقاشی و طراحی مـیباشد، از شما دوستان هنرمند دعوت مـی نماییم با کلیک بر روی نقاشی و مراجعه بـه این صفحه از دیگر آموزش های جدید و کامل و همچنین مدل های نقاشی زیبا با موضوعات مختلف دیدن نمایید.

منبع : طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی آرگا

برچسب : نقاشی




[آموزش نقاشی سیـاه قلم چهره با روشی ساده و آسان طرحی ساده شده از نقاشی ایرانی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 07:24:00 +0000